Kniha je sprievodca pokojného prístupu k dieťaťu ako spôsobu výchovy a interakcie, ktorý kladie dôraz na trpezlivosť, empatiu a rešpekt voči citom a potrebám dieťaťa. Autorka v knihe zohľadňuje emocionálny a psychologický vývin dieťaťa. Pomáha rodičom k vytváraniu prostredia, v ktorom sa dieťa môže cítiť bezpečne a milované.
Poukazuje na prístup k dieťaťu ako osobnosti, ktoré si zaslúži, aby sa s ním zaobchádzalo s úctou, a to bez použitia násilia, kričania alebo iných negatívnych zásahov.
Kľúčové prvky autorkinho pokojného prístupu k dieťaťu sú trpezlivosť, aktívne počúvanie, vytváranie bezpečného prostredia, rešpektovanie potrieb dieťaťa, vedenie príkladom, pozitívne posilňovanie a emocionálna regulácia. Za výhody pokojného prístupu k dieťaťu považuje posilnenie vzťahu dôvery, podporu emocionálneho rozvoja, rozvíjanie schopnosti riešiť problémy a zlepšenie správania sa.
Kniha sa zameriava na vytváranie prostredia, v ktorom dieťa môže rásť, rozvíjať sa a učiť sa, ako byť súcitným a zodpovedným človekom. Tento prístup pomáha dieťaťu nielen v jeho detstve, ale aj v jeho budúcom živote, keď sa naučí, ako sa vyrovnávať so svojimi emóciami a vytvárať si zdravé vzťahy.
Je to ako kniha receptov pre rodičov, kde na každú výchovnú situáciu nájdete konkrétny recept.
Nie siahlodlhá teoretická rozprava o výchove, ale praktická príručka na každý deň a do každého počasia.
Študoval na Filozofickej a Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Od roku 1986 vyučoval na materskej, základnej aj strednej škole a na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave, kde pôsobí dodnes. Vo výskume uprednostňuje kvalitatívnu metodológiu, pretože je presvedčený, že prostredníctvom jej využitia možno pochopiť človeka, ľudí a porozumieť ich osobnému, sociálnemu a/alebo profesionálnemu úsiliu, či zlepšiť interpersonálne porozumenie medzi ľuďmi.
Aby sme zariadili príjemnú skúsenosť na našich stránkach, používame súbory cookies. Niektoré sú nevyhnutné, aby stránka fungovala, iné nám umožňujú analyzovať návštevnosť, zobrazovať reklamu a zlepšovať stránky.